امروز: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنه ای به حقوق

ایزو در دوران کرونا از الزامات کسب و کار است

اقنصادی تاریخ انتشار: 21/07/11 بدون نظر   1056 بازدید

اندازه فونت    
ایزو در دوران کرونا از الزامات کسب و کار است

هنگامی که در روزهای پایان سال 2020 میلادی یعنی 1398 هجری شمسی در خبرها از ویروسی جدید سخن گفته می شد، شاید هرگز کسی تصور نمی کرد این شرایط دوسال زندگی مردم ایران و جهان را در همه بخش های تحت تاثیرقرار دهد. مشاغل بسیاری به دلیل محدودیت های بهداشتی تعطیل شده و یا شرایط کاری خود را تغییر دادند. صنایع غذایی با همه زیر مجموعه های خود یکی از این مشاغل بود. در واقع، یکی از حوزه‌های اقتصاد که با شیوع ویروس جدید،موسوم به کووید-۱۹ بیشترین آسیب را متحمل شده، حوزه صنایع غذایی است. با به قرنطینه رفتن مردم جهان، رسانه‌های اجتماعی دنیای مجازی از اخبار مربوط به کمبود مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها انباشته شد.
به گزارش دادنوشت، به تدریج تولیدکنندگان مواد غذایی هشدار دادند که ذخایر انبارهایشان پر شد و مجبور شدند بخشی از آن را به‌عنوان زباله دور بریزند. مردم نگران از ابتلا به بیماری از رفتن به رستوران ها و اغذیه فروشی ها اجتناب کردند و محدودیت های بهداشتی منجر به کاهش عرضه و تقضا در این بخش و در نهایت آسیب به این بخش شد.
کرونا سبب شد تا بسیاری از رستوران دارها و کسانی که در این حوزه به نحوی فعالیت می کردند،برای اطمینان بخشی به مشتری ها به جای تعطیلی اطمینان خاطر جهت سلامت مجموعه خود بدهند از این جهت، تمهیداتی را در نظر گرفتند. دریافت ایزوهای معتبر یکی از راه های مهم محسوب می شد.
«پدیده پخت پرشین» یکی از مراکز بزرگ طبخ و تهیه مواد اولیه برای طبخ غذا بود. این مجموعه علاوه بر فعالیت در این حوزه در بخش ارائه خدمات در حوزه تامین نیروی انسانی در همه حوزه های خدمانی به سازمان ها و ارگان های بزرگ و کوچک فعالیت می کند.
جواد سلامتی در این خصوص به «دادنوشت» می گوید: ما در سال 90 کار خود ار شروع کردیم. درآن زمان با آشنایی امیرهمایون کاشانی کیا، مشاور ارشد «ایزوکیا»، ایزوهای معتبر ی دریافت کردیم. بعد از گذشت چند سال و در حالی که به کرونا برخوردیم برای دریافت ایزوهای به روز باز هم به این مرکز مراجعه کرده و با راهنمایی های امیرهمایون کاشانی کیا مشاور ارشد«ایزوکیا» موفق به دریافت ایزو 9001،10004، 14001، 22000، 45001، EFQM، HSEMS و IMS شدیم.
او به همه صاحبان کسب و کار خرد و بزرگ توصیه کرد برای استفاده از خدمات مرکز مشاوره ایزوکیا و مشاوره های اریگان امیرهمایون کاشانی کیا مشاور ارشد این مجموعه به سایت https://www.isokia.com/ مراجعه کنند.
وی در خصوص اینکه برای دریافت ایزو HSEMS که در زمینه بهداشت شغلی، ایمنی و محیط زیست است،این مجموعه چه اقداماتی داشته است، گفت: ما در این زمینه اقداماتی چون دریافت کارت بهداشت برای کارکنان و رعایت همه پروتکل های بهداشتی محیطی را داشته ایم که در دوره کرونا بسیار حساس تر نیز شده است. در عین حال در قسمت هایی که کمبودی وجود داشت، توانستیم با مشاوره مشاور ارشد «ایزوکیا» این نقایص را برطرف کنیم.
همچنین، سلامتی در خصوص سایر ایزوهایی که این مجموعه و تمهیدات پدیده پخت و اقدامات تکمیلی «ایزوکیا» نیز گفت: ما در سایر زمینه ها که باید ایزو دریافت می کردیم برخی اقدامات اولیه را داشتیم اما در نهایت با مشاوره رایگان «ایزوکیا» هر انچه ناقص بود را تکمیل و هرآنچه نیاز بود را تامین کردیم و توانستیم ایزوهای مورد نیاز را دریافت کنیم.
گفتنی است، گواهینامه ISO 9001 استانداردی جامع و عمومی برای تمامی شرکت ها ، سازمان ها و مراکزی است که به موضوع کیفیت توجه ویژه ای دارند. شرکت ها و مراکزی که موفق به اخذ گواهینامه ایزو 9001می گردند به مشتریان خود اعلام می دارند که یک سیستم مدیریت کیفیت موثر در آن شرکت فعال است.
رشد صنایع و صنعتی شدن شهرها باعث استفاده هر چه بیشتر از منابع طبیعی مانند نفت، گاز، آب و … شده لذا کاهش منابع طبیعی و آلودگی محیط زیست از اثرات منفی صنعتی شدن جوامع می باشد، سازمان بین المللی ایزو با تدوین استاندارد ISO 14001 سعی بر این داشته تا اثرات منفی صنعتی شدن جوامع بکاهد.
ایزو ۴۵۰۰۱ برای جلوگیری از آسیب های مربوط به کار و ایجاد محیط کاری ایمن و سالم برای کارکنان و ذینفعان طراحی شده است. ISO 45001 به عنوان یک استاندارد بین المللی، مرزهای جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و اجتماعی را در بر می گیرد. این یک معیار واحد برای مدیریت سلامت و ایمنی شغلی است. بنابراین اگر سازمان شما در سطح بین المللی فعالیت یا تجارت می کند، می توانید از یک استاندارد واحد که می تواند کسب و کار شما را ساده تر کند استفاده کنید.
گواهینامه سیستم ایمنی غذایی ۲۲۰۰۰ FSSC یک چارچوب برای مدیریت موثر مسئولیت های ایمنی مواد غذایی سازمان شما فراهم می کند. FSSC 22000 به طور کامل توسط سازمان ابتکار ایمنی جهانی غذا (GFSI) شناخته شده است و بر اساس استانداردهای ایزو نظیر ۲۲۰۰۰ است. این نشان می دهد که شرکت شما دارای یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی قوی است که مطابق با الزامات مشتریان و مصرف کنندگان شما می باشد.
ISO 10004 استانداردی بین المللی برای دستیابی به رضایت مشتریان از خدمات و تولیدات سازمان ها و شرکت ها تدوین و طراحی گردیده است و به کارگیری این استاندارد از طریق طبقه بندی نیازهای مشتریان، باعث حرکت شرکت به سمت مشتری مداری و رضایت مشتریان می گردد.
مدل EFQM یا مدل تعالی کسب و کار EFQM محبوب ترین ابزار مدیریت کیفیت در اروپا است که توسط بیش از ۳۰،۰۰۰ سازمان برای بهبود عملکرد مورد استفاده قرار می گیرد. ۸۴٪ از کسانی که از مدل EFQM استفاده میکنند، می گویند که مدل EFQM به بهبود سازمان کمک می کند.

برچسب ها: , ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه